Federația Sindicatelor din Transporturi și Servicii Publice - România
FEDERAȚIA SINDICATELOR
DIN TRANSPORTURI ȘI
SERVICII PUBLICE - ROMÂNIA
No Result
View All Result
miercuri, septembrie 27, 2023
  • ACASĂ
  • CONDUCEREA
  • STATUT
  • STRATEGIA
  • ULTIMA ORĂ
  • LEGISLAȚIE
Pagina membrilor
Federația Sindicatelor din Transporturi și Servicii Publice - România
  • ACASĂ
  • CONDUCEREA
  • STATUT
  • STRATEGIA
  • ULTIMA ORĂ
  • LEGISLAȚIE
No Result
View All Result
Federația Sindicatelor din Transporturi și Servicii Publice - România
No Result
View All Result
Home Articole

Dispariția forței de muncă înalt calificată din STB S.A., fenomen premeditat?

by Golea Sorin
30 aprilie 2023
in Articole, Bucuresti
0
176
SHARES
2.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

„Bandajele” tramvaielor reprezintă partea exterioară a roților, care asigură stabilitatea vehiculelor pe șine. Aceste „bandaje” se uzează periodic din caza traficului și trebuie refăcute. Altfel, tramvaiele deraiază. Consecințele sunt ușor de bănuit. În STB S.A., această activitate se face cu instalații de sudură sub strat de flux. Menținerea în permanență a bandajelor la o cotă standardizată este un lucru ce ține de siguranța în trafic, adică este foarte importantă. De aceea, personalul care asigură acest serviciu trebuie să aibă o calificare înaltă.

Dar… Mai are STB S.A. această forță de muncă înalt calificată?

Conform Strategiei de Dezvoltare pentru perioada 2020 – 2030, STB S.A. ar trebui „să crească volumul de resurse umane și pregătirea profesională adecvată a angajaților”.

Pe hârtie sună bine, dar, în realitate, forța de muncă din Societate s-a împuținat și a îmbătrânit. Peste cinci ani, în urma pensionărilor, vidul de forță de muncă va risca să producă un colaps în STB S.A.

La capitolul mentenață se stă cel mai prost, pentru că în ultimii ani s-au făcut angajări foarte puține, iar noii veniți au plecat repede, din cauza condițiilor de muncă proaste și a salarizării slabe.

De ce se „externalizează” banii STB SA?

Practic, pare a fi o acțiune premeditate a conducerii societății, în măsura în care „Planul de formare profesională” nu a fost înnoit de doi ani. Intenția, ușor de ghicit, este ca acest serviciu, respectiv mentenanța, să fie externalizat, așa cum s-a făcut cu serviciul de spălare și cel de pază.

Menționă că „externalizarea”, nu însemană privatizarea, ci trecerea unor sume de bani din bugetul STB S.A., în bugetele unor societăți private. Adică, un serviciu care se făcea în interiorul Societății de Transport cu Y lei, se face acum contra sumei de 2Y, adică dublu, de exemplu. Doar că banii nu mai rămân în STB S.A., ci pleacă spre prestatorii privați.

Se pune întrebarera de ce Societatea nu poate face singură acel serviciul, ca și înainte? De ce „trebuie” să piardă bani?… Suntem convinși că cititorul a înțeles perfect despre ce este vorba…

„Criza demisiilor”, fenomen îngrijorător la nivel mondial

În fine, raportul Global Workforce of The Future 2022, un studiu al pieței muncii din 25 de țări, arată că forța de muncă, la nivel global, inclusiv în România, trece în acest moment printr-un fenomen numit „criza demisiilor”.

Acesta este o reașezare, o mișcare a forței de muncă în căutare de salarii mai mari și mai sigure. Concret: la nivel global, 70% dintre angajați sunt dispuși să demisioneze din cauza retribuției nesatisfăcătoare și a fenomenului „burnout”, stresul cronic la locul de muncă. Pleacă, desigur, cei cu o calificare înaltă, în primul rând.

Aceasta, în contextul în care oamenii sunt îngrijorați de creșterea galopantă a inflației și de faptul că trebuie să-și ia al doilea loc de muncă pentru a supraviețui.

În România, procentul celor care au o sursă suplimentară de venit, pentru că nu pot trăi dintr-un salariu, depășește 71%. Mai pe românește: salariile sunt foarte mici în țara noastră.

Și iată că o sintagmă provenind dintr-o perioadă istorică ce părea depășită, a revenit în actualitate: „Nici pâine fără muncă, nici muncă fără pâine”.

De ce nu s-a putut rezolva această problemă, după peste două secole de convulsii sociale și revendicări muncitorești? De ce revenim mereu de unde am plecat? Rămâne ca analiza să o facă politologii, sociologii, istoricii.

Deocamdată, singura unealtă la îndemâna angajaților, în această lume în derapaj, este, evident, mișcarea sindicală.

Iar „unitatea este mai mult decât suma elementelor componente” …

Tags: 1 maistb sa
Federația Sindicatelor din Transporturi și Servicii Publice – România

FEDERAȚIA SINDICATELOR
DIN TRANSPORTURI ȘI
SERVICII PUBLICE - ROMÂNIA

Categorii articole

  • Articole
  • Braila
  • Bucuresti
  • Economy
  • Focsani
  • Info
  • Politics
  • Sighișoara

Link-uri utile

Ministerul muncii

ANRSC

Sindicatul transportatorilor din București

Politica cookies

Contact

FSTSP - ROMÂNIA

Adresa: Str. Victor Eftimiu nr. 2, camera 17-18, sector 1, București
Tel: 021.313.79.12
Mail: contact@federatia-fstsp.ro

FEDERAȚIA SINDICATELOR DIN TRANSPORTURI ȘI SERVICII PUBLICE DIN ROMÂNIA - Site dezvoltat de Easy Click Srl.

No Result
View All Result
  • ACASĂ
  • CONDUCEREA
  • STATUT
  • STRATEGIA
  • ULTIMA ORĂ
  • LEGISLAȚIE

FEDERAȚIA SINDICATELOR DIN TRANSPORTURI ȘI SERVICII PUBLICE DIN ROMÂNIA - Site dezvoltat de Easy Click Srl.