„UNITATEA – Sindicatul Liber din Metrou” a anunțat joi, într-o conferință de presă, că salariații Metrorex vor intra în grevă japoneză de avertisment, apoi vor trece la oprirea traficului prin “grevă de exces de zel” din cauza „Ordonanței Trenuleț” nr. 156 / 2024.

Acest lucru înseamnă că nu vor mai circula garniturile de metrou în cazurile în care nu se respectă legislația și normativele privind acest tip de transport public. În acest moment, spun liderii de sindicat, Metrorex are cu 20% mai puțin personal decât ar fi nevoie pentru a asigura transportul în condiții optime. „În acest context <Ordonanța Trenuleț> interzice angajarea de personal, iar deficitul este de 910 persoane”, a explicat Marian Artimon, președintele “UNITATEA – Sindicatul Liber din Metrou”.
La finele anului trecut, de exemplu, au ieșit la pensie peste 350 de salariați, iar Ordonanța interzice angajările în locul lor – fapt care pune într-o situație delicată Metrorex.
„Activitatea o realizăm prin forțe proprii”, a mai spus președintele sindicatului. Acest lucru înseamnă muncă suplimentară și imposibilitatea de a îndeplini anumite obligații legate de siguranța traficului.
„Suntem foarte aproape să nu mai scoatem trenurile pentru că nu mai avem cu cine”.
Sindicaliștii se mai plâng și de faptul „Ordonanța Trenuleț” a anulat înțelegerea din anul 2024 privind tichetele de masă și indexarea cu 1.050 de lei a salariilor.
„Multe legi organice au fost încălcate de această Ordonanță”, a completat vicepreședintele sindicatului, Răzvan Lazăr.
„Practic nici nu este o grevă, ci o situație generată de lipsa de finanțare și lipsa de personal” a concluzionat Marian Artimon.